Sivut

sunnuntai 15. tammikuuta 2012

Ja rasva lähtee!

Liityin mukaan haasteeseen, nimittäin GoFatGo! -haasteeseen, jota FitFarm pitää yllä. Ensimmäinen noista GFG haasteista taisi olla keväällä 2010 ja olin mukana jo siinäkin, joten tiedän tuon jutun olevan minulle hyvä. Välillä olen ollut muutenkin GFG ruokavaliolla ja tosiaan tuloksia sillä tulee hyvin eikä ole nälkä yhtään. Seuraava GFG alkaa maanantaina 16.1.2012 ja koska olen jo lähestulkoon pari viikkoa ollut tuolla ruokavaliolla, on helppoa hypätä mukaan haasteporukkaan. Nyt siis karsin ne viimeisetkin turhuudet ruokavaliosta pois.


Olen kartoittanut omalla kohdallani kaksi ongelmaa tuosta GFG ohjelmasta. Nimittäin: ruokavalio jota siinä pitää noudattaa, antaa kyllä paljon myöten. Mutta mulla kun on kiire, on helppoa tehdä aina sitä yhtä ja samaa, mikä on sitten melkoisen tylsää pidemmän päälle ja omiaan sitten saamaan minut lipsumaan ruokavaliossa. Nyt pyrin tekemään ruoat viikonloppuisin valmiiksi pakastimeen, että on mahdollisimman helppoa syödä monipuolista ruokaa.



Toinen ongelma on liikkuminen. En tiedä mihin kohtaan päivää liikuntaa lisäisin. Aamulla minun on ainakin helppoa kävellä töihin, mistä tulee jo lisää aktiivisuutta. Salillekin on helppoa mennä, kun sellainen löytyy töistäkin. Eli ei pitäisi olla tekosyitä? No, aika vaan on se rajoittava tekijä; tärkeintä kun on ehtiä lukea mahdollisimman paljon pääykokeita varten. Tavoite on, että kaikki onnistuu yhdellä kertaa. Mutta koska stressi on lähinnä este onnistumiselle, on tämä GFG mulle sopiva siksikin; on helpompaa noudattaa tarkkoja ohjeita kuin miettiä asiat joka päivä uudelleen ja soveltaen. Siksi se sopii myös tähän kiireiseen elämääni. Olen siis päättänyt, että onnistun!

Tavoitteena siis kevyempi vuosi 2012!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kun ilostutat päivääni kommentillasi. :)